EDWARD LEE THORNDIKE (1874-1959)

La seva investigació connecta amb l'enfocament biològic evolucionista (funcionalisme) i ambientalista. Com Pavlov, va investigar sobre animals.
Obres:
1898            Intel·ligència animal
1903            Psicologia educativa
Estudis sobre la conducta de gats, tancats en gàbies des de les quas veuen el menjar a fora, al qual poden accedir si aprenen a pitjar un mecanisme que obre la porta. En el moment que casualment el gat pitja el mecanisme i obre la porta, s'activa el seu aprenentatge i acaba fent servir el mecanisme per arribar al menjar en noves ocasions, i cada vegada més ràpid. Thorndike va arribar a la conclusió que el mètode de l'assaig i l'error és adequat per aprendre en animals i humans.
Estableix la llei de l'efecte: un hàbit (pitjar un mecanisme per obrir una porta) s'anirà refermant si va seguit d'un reforç (menjar). Considera que l'adquisició de l'hàbit és una conducta adaptativa, un aprenentatge.


A diferència del condicionament clàssic (estímul-resposta), en aquest cas tenim que l'estimul es posterior a a conducta adequada. Skinner va ampliar aquestes investigacions. Però a més, estableix que la consolidació de l'hàbit no s'assegura per la repetició, sinó que ha d'haver un resultat final que satisfaci les necessitats que han generat la conducta (menjar). Introdueix així el principi del plaer, tan important en Freud.


Comentarios

ENTRADAS MÁS VISITADAS EN LA ÚLTIMA SEMANA

LAS IDEAS INNATAS DE DESCARTES

KANT Y LA MENTIRA

KANT: LA BONA VOLUNTAT I EL DEURE MORAL

DESCARTES Y LA DUDA (actualización)

CRONOLOGÍA DE LAS OBRAS DE PLATÓN