PARA VIVIR BIEN

"Pero los oligárquicos no dicen lo más importante: si los hombres han formado una comunidad y se han reunido por las riquezas, participan de la ciudad en la misma medida en que participan de la riqueza, de modo que el argumento de los oligárquicos parecería tener fuerza (pues no es justo que participe de las cien minas el que ha aportado una igual que el que ha dado el resto, ni de las minas primitivas ni de sus intereses). Pero los hombres no han formado una comunidad sólo para vivir, sino para vivir bien." Aristóteles, Política III 9

dimecres, 28 d’octubre de 2015

DÉU I L'EXISTÈNCIA DEL MAL

L'argument del mal d'Epicur (segles IV-III a. C.)
  • Partim de la premissa que el mal existeix en el món, i que aleshores cal explicar com poden existir el mal i a la vegada Déu (el déu totpoderós que Xenòfanes ja havia descrit, avançant-se al model monoteista, com abans hem vist). Pel que sembla, l'argument està inspirat en les idees del cirenaic Teodor l'Ateu (segle IV a. C.), i fou recollit per David Hume en els seus Diàlegs sobre la religió natural. Aleshores, Epicur només troba aquestes possibilitats:
    • Déu és bo, vol eliminar el mal, però no pot (no és omnipotent).
    • Déu pot eliminar el mal, però no vol (no és supremament bo).
    • Déu ni vol ni pot eliminar el mal (ni és supremament bo ni es omnipotent).
    • Aleshores, per què dir-li Deu?
      • Afegim que hi ha una altra possibilitat: Déu vol eliminar el mal, i ho pot fer; potser Déu ha pres mesures contra el ma, però nosaltres no les entenem. Aquesta seria la rèplica dels partidaris de l'existència de Déu.





Auto Cad Tutorials